Mukaddes Yolculuk -1

Değerli Muhabbet Medya okurları;

İlk makalemize mukaddes beldelerden başlamak nasip oldu. Rabbime şükürler olsun, inşallah burada kaldığımız süre zarfında duygu ve düşüncelerimi, gördüğümüz beldeleri, hac vazifesi ile ilgili yaşadıklarımızı sizlerle paylaşacağım. Yazılarımız bundan sonrada devam edecek inşallah. Şimdiden siz değerli okuyucularımızdan dua beklerim.

Meşakkatli bir yolculuğa doğru...

Tam 13 yıldan sonra gelen sevinç haberi ile Hac kurasında ismimin çıkması ile farklı bir heyecan yaşadım. Diyanet ile yoksa özel şirket ile mi seçeneğini değerli arkadaşım Habip hocamın tavsiyesiyle bölgemizde Hac ve Umre organizasyonları ile ismi özdeşleşmiş emekli il müftüsü Hacı Hoca’m ile gitme kararı aldım. Nihayet vakit geldi 24 Mayıs sabah namazını Mevlana Camiinde eda ettikten sonra servis ile Şanlıurfa’dan Gaziantep Havalimanına doğru hareket ettik. Havalimanındaki işlemlerden sonra ihrama girmek benim farklı bir duygu oldu. Uçak saat 11’de Cidde’ye doğru havalandı. 15:00 gibi uçaktan indik. Buradaki işlemlerden sonra Mekke’ye doğru servislerle hareket ettik saat 19:00 gibi otele vardık, otelde namaz-yemek molasında sonra Kabe’ye doğru devam ettik ve tam olarak Kabe karşımızda hepimizde heyecan hüzün şaşkınlıktan sonra aklıma gelen Filistin oldu sonra Müslümanların birlik beraberlik içinde olmaları... Dilleri farklı, ülkeleri farklı, renkleri farklı hepsi aynı hedefe ulaşmak için buradalar keşke her zaman Müslümanlar bu şekilde birlikte hareket etse diye içimden geçti inşallah dua niyetinde olur. Bu duygularla gece saat 01.00’de otele geri döndük. Dinlemek için hepsi bir hayal gibi... Meşakkatli bir yolculuk büyük sabır gerektirir.

İlerleyen günlerde Arafat Dağına ve Sevr Dağına ziyaretler gerçekleşti hepsi ayrı bir hüzün… Dün akşam umreye niyet etmek için Cirane mescidine gittik. Peygamber Efendimizin bu mescitte savaştan kalan ganimetleri dağıtım yaptığı kafile başkanımız Mustafa hocam söyledi. 2 rekât ihram namazını eda ettikten sonra umreye niyet ettik Kâbe’ye doğru hareket ettik. Burada, Kâbe etrafını 7 defa tavaf ettikten sonra 2 rekât namaz kılıp Safa Merve yolunda 7 defa Sa’y yaptık. Tabi bu arada günden güne gelen yeni kafilelerin katılımı ile yoğun bir şekilde insan selinden bahsetmek mümkün..

Yazı serimizin bir sonrakinde görüşmek üzere Allah’ emanet olunuz.

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.